Logo nedir? Lügat anlamı olarak nesep karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak medarımaişetletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği kadar, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız anlamının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan eş yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı enikonu önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çaldatmaışmasını yapacak eş yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çaldatmaışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler muhtevain henüz çok tercih edilebilir. Yalnızca bir sektörde faaliyet gösteren medarımaişetletmelerin çoklukla logoları kolü simgeleme paha. Lakin birden bir araba kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çaldatmaışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayıcı medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, kolayca anlaşılır, geçekırlanması kolayca, mümkün başüstüneğunca azca skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çtay baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya oylumlu dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine amelî olmalıdır. Hatta kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtıaralık lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün da dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma muhtevain logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu vukuf çok önemlidir.
Leave a comment