SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mefhum. Fakat bu dü mefhum mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri sinein kritik olan bu dü mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman elan açkurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması sinein yapılan çaldatmaışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı fiillemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da enikonu önemlidir. Hassaten SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak sinein yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı bir zaman elan açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Yani SEO sinein en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir öteki önemli başkalık da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları olduğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çaldatmaışmaları elan doğal icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir trafik rahatışı sağlamlar.
Bu dü mefhum, sineerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise erek elan ticari olduğu sinein sineerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu erişmek değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan düzgün ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.
Leave a comment